Annons

’Lifestyle’ – ett inspirerande stylingseminarium med ghd

’Lifestyle’ – ett inspirerande stylingseminarium med ghd
23. januari 2009 bal@freemindsmedia.com

23. januari 2009

'Lifestyle'  – ett inspirerande stylingseminarium med ghd

 
Inspiration, engagemang och kreativitet – med dessa nyckelord hade man samlat frisörer på SAS Radisson i Köpenhamn onsdagen den 5:e november för att bjuda på et unikt och vackert seminarium – 'Lifestyle' av ghd. 

I ett läckert och stilrent utförande blev kvällens inbjudna till en början bjudna på ett urval av appetizers och små hors d'oeuvres, följt av att ridån gick upp och avsöljade lokalen som utgjorde grunden för de kommande timmarnas show.

    

Med glimten i ögat hälsade ghd's försäljningschef Lars Karkov alla välkomna och presenterade kvällens händelser, som var en kombination av scenshow, presentation av ghd's nya limited edition ’Purple’, kreativ styling och s.k. 'freestyling', där frisörerna fick möjlighet att själva prova ghd's produkter.

    

Presentationen av Purple skapade stor reaktion hos publiken, speciellt då Jo Martin – ghd's representant från Storbritannien – berättade om ghd’s IV stylers samt de fyra stegen i ghd's thermodynamics som innefattar produktegenskaper, fördelar, teknologi och mångsidighet – allt som utgör den samlade coctailen av ghd's produkter.

Precis som Søren Hedegaard uttalade sig tidigare på dagen ’Can’t live without it’

    

Härefter gick startskottet till kvällens kreativa del. Ghd's skandinaviska kreativa och tekniska team Belinda Stigborn, Dan Bro, Alexander Sørensen och Kim Mâenchen kom upp på scenenmed målet att skapa fyra olika höstlooker på modellerna Sissel, Sofie, Josephine och Josephine.

Här kan bl.a. nämnas; glamouröst Farah Fawcett look,


 

 Sex & the City med lite extra ’edge’

   
 
Samt långt hår förtrollat till curlet page look utan användning av hårnålar –
blott med effekten från stylerna.

   

 

Som avslutning på den kreativa sessionen fick den nu inspirerade publiken lov att utforska ghd's produkter och stylers på modeller och försöka återskapa de looks som skapats under showen. 

   

Som extra motivationsfaktor korades kvällens vinnare utifrån vackrast och mest kreativ look. Nivån var hög, variationen och kreativiteten bred. 

Som en av frisörerna uttalade sig: "Vad det är fräckt att själv få lov att skapa som man vill på bakgrund av den inspiration man nyss fått. Detta var ett mycket genomtänkt arrangemang" 

På bakgrund av denna kommentar kan ghd's senaste initiativ, "Expert program", nämnas – ett inititativ som blev presenterat kvällen innan och som redan blivit en jättesuccé i Storbritannien.

'Expert Program' ger utvalda frisörer möjlighet att bli experter i användningen av och kunskapen bakom ghd's produkter och stylers.

’Lifestyle’ utgjorde ett inspirerande, väl planlagt seminarium med ett samspel av god stämning, humor samt yrkesmässig kompetens och utfordrningar.  

 

För ytterligare information om ghd Scandinavia se www.ghdhair.com

  

Se fler artiklar här 


ANNONS