Annons

Nikita Hair ingår samarbete med Åhléns

Nikita Hair ingår samarbete med Åhléns
28. augusti 2019 Sofia
Nikita Hair Åhléns

28 augusti 2019

Nikita Hair ingår samarbete med Åhléns

Text: Nikita Hair Pressmeddelande
Foto: Nikita Hair

Nikita Hair öppnar nu ett nytt shop-in-shop skönhetskoncept i Stockholm tillsammans med Åhléns. Här berättar Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen om det nya konceptet.

Raise gruppen äger Nikita Hair som är Sveriges största frisörkedja och som för närvarande har hela 37 salonger runt om i landet. När kedjan stod inför att öppna sin 38:e salong valde de att göra det på ett nytt sätt. Salongen öppnar nu istället sin första shop-in-shop-koncept, i Åhléns nya varuhus vid Fridhemsplan i Stockholm.

– Kunder ställer nya och allt högre krav på shoppingupplevelsen. För att butiker ska fortsätta vara relevanta för kunder måste de erbjuda en bättre kundupplevelse än vad som erbjuds på nätet. Genom det nya shop-in-shop-samarbetet med Åhléns ger vi kunderna möjlighet till skönhetsupplevelser mitt i varuhuset. Vi har en stark tro på konceptet och ser fram emot att göra frisörbesöket ännu mer tillgängligt hos Sveriges ledande varuhuskedja Åhléns, säger Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen.

Christinah berättar även hur de satsar på att fortsätta växa och att samarbetet med Åhléns är en viktig del i den satsningen. Tanken med konceptet shop-in-shop är att göra frisörsalongen ännu mer tillgänglig för kunden.

– Här kan upptagna småbarnsföräldrar, våra drop-in-kunder med flera stanna för en hårklippning, färg eller extensions medan de handlar bland tusentals kända varumärken. Vi har höga tillväxtambitioner och letar efter nya spännande samarbeten i andra städer i Sverige, avslutar Nicolaisen.

Nikita Hair’s shop-in-shop i Åhléns nya varuhus vid Fridhemsplan i Stockholm.

ANNONS