Annons

Nõberu of Sweden fortsätter utmana stereotyper

Nõberu of Sweden fortsätter utmana stereotyper
19. oktober 2018 bal@freemindsmedia.com

19 oktober 2018

Nõberu of Sweden fortsätter utmana stereotyper

Skönhetsmärket Nõberu of Sweden fortsätter att utmana bilden av manlighet, med den nya kampanjen Be yourself more. Istället för en vanlig reklamfilm har de nu valt att göra film som ifrågasätter stereotyper och uppmanar till att vara sig själv. 

– Bara för att vi gör skönhetsvård för män betyder inte det att vi måste spä på en gammal fyrkantig bild av manlighet. Istället för en vanlig reklamfilm har vi valt att göra den här filmen, berättar Nõberus grundare och vd Iman Khalaf.

Filmen är en del av Nõberu of Swedens nya kampanj ’Be yourself more.’ och ska visa vad Nõberu står för – att sluta låtsas för att passa in i ett mönster. 

–  Det viktigaste med våra skönhetsprodukter är hur de får en att känna sig, inte att man ska se ut på ett visst sätt. Vi vill visa känslan, det lilla extra självförtroendet som gör att man kan uppleva världen på ett annat sätt. Då behövs inga hårda machobilder eller avklädda kvinnor, säger Iman Khalaf.

Läs även: Nõberu of Sweden tar ställning för HBTQ -personers rättigheter

Nõberu of Sweden har tidigare arbetat med att förändra bilden av manlighet, bland annat genom att sponsra Locker Room Talk med en film för att skapa uppmärksamhet kring dem. Filmen ”Stoppa skitsnacket” med landslagsspelaren Jimmy Durmaz blev en viral succé och Locker Room Talk nådde snabbt ut till miljontals människor.

Läs även: Nõberu of Sweden satsar på jämställdhet


ANNONS