Annons

Wella Professionals Optical Illusion SS17 i Stockholm

Wella Professionals Optical Illusion SS17 i Stockholm
7. februari 2017 bal@freemindsmedia.com

07 februari 2017

Wella Professionals Optical Illusion SS17 i Stockholm


Den senaste trenden från Wella Professionals, Optical Illusions, visades på Wella Studion i Stockholm.

Wella Studion på Östermalm var fullsatt när delar av det svenska utbildningsteamet visade sin tolkning av Wella Professionals senaste trend; Optical Illusions. Christian Andersson Rost, Karin Dazzi och Hussein Ali gav Stockholmsfrisörerna en kickstart inför våren med klipp, färg och styling bland annat inspirerade av lookerna Ultra Bowl, Ultra Sleek och Ultra Depth.

Se även: ’Optical Illusions’ av Wella Professionals


Wellas utbildare Hussein Ali (ovan), Karin Dazzi och Christian Andersson Rost visade deras version av Wella Professionals senaste kollektion Optical Illusions. 

 

Personlighet och individualitet
Optical Illusions är en förlängning av höstens trend Transformative Contouring med ytterligare fokus på personlighet och individualitet. Trenden går i linje med att vi idag ser en stark önskan om att visa vilka vi är via vårt yttre. Standardiserad skönhet, och att följa strömmen, är inte längre eftersträvansvärt. 

– När vi pratar om contouring så handlar det om skuggor och ljus som smalnar av och breddar beroende på ansiktsform, förklarar Christian Andersson Rost, Capability Trainer. Med Optical Illusions tar vi contouring förbi skönhetsidealen och förstärker personligheterna, förhöjer det som är unikt för varje person.

Se även: Wella Professionals Molten Ecaille SS16 inspirationsshow

Ultra Bowl. Inspirerad av solsken fick den här modellen en varm gul ton där ljusheten kommer från botten och blir mörkare i längderna. Rött och violett. En av modellerna fick en härlig sierraröd nyans enligt looken Ultra Crush.
 

Att skapa synergi
Färgpaletten i Optical Illusions är inspirerad av naturen. Vi ser mörk ljung, mörk torv, majsgult och sandbeige. Det hela handlar om att skapa synergi mellan färg, klippning och styling så att frisyrens helhet är i harmoni med personen som bär den. 

– Att inspireras med färg är superkul men det roligaste är framförallt att se varje individ som unik och satsa på konsultationen, det är det viktigaste vi gör. Alla människor vill ju berätta något om sig själva. Be kunden att beskriva sig själv med tre ord. Svaren kan bli vad som helst, till exempel äventyrlig, nörd, stressad eller musiker. Plocka upp det kunden säger och använd det som inspiration till att plocka fram kundens bästa jag.

Det är viktigt att påminna sig om att även om det inte ser ut så vid första ögonkastet finns det alltid något nytt att plocka fram hos alla. Både hos nya kunder och hos stammisar. Stämningen i lokalen var på topp och kvällen i Wella Studion fyllde frisörerna med ny energi inför våren, nu när vi behöver det som allra mest.


Den här modellen inspirerades av Ultra Sleek där håret har blivit färgat med samma nyans fast i olika mörkhetslägen för att skapa en smalare upplevelse.


Alla modellerna från trendvisningen i Wella Studion i Stockholm.

Text: Camilla Svensson
Bild: Mikael Sjöberg 


ANNONS